The Most Hensem & Beautiful Friends :)

Friday, October 15, 2010

Terima Kasih Sahabat

                                        بِسْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

friend Pictures, Images and Photos

“Jika seseorang itu sayang kepada sahabatnya maka hendaklah dia beritahu bahawa dia menyayanginya.” (Riwayat Abu Daud)"

Sekejapnya masa berlalu..lagi 2 weeks. kelas akan habis, dan musim exam pun akan bermula...entah apa kena dengan saya.mood nak study x ada lansung....tapi malam nie saya rase sangat rindu dengan kawan-kawan saya..Cik nida , jannah, atiqah, sharmila, nadia, sierah , nurul afzan, cma, yat....serius saya sedang teringat2 dekat korang sekarang...Sekarang kalau kamu ada dengan saya , saya nak ucapkan sangat2 terima kasih sebab dah buat hidup saya sangat bermakna....sya ada family, tapi xsemua benda kita boleh nak share dengan family kerana pemikiran adalah berbeza...tp terima kasih Allah s.w.t, bila Allah pertemukan saya untuk berkawan dengan korang..itu adalah anugerah terindah dalam hidup saya...
Friend Pictures, Images and Photos
Saya tidak ada bf mcm orang lain untuk mengadu masalah2 sy..saya pun tidak ada kawan rapat dekat uum nie, memandangkan saya tak pernah percaya mereka macam saya percaya korang semua..biler 2 kali terkena i2dalah pengajaran terbaik untuk saya...
BAIK SAYA TAK PAYAH ADA KAWAN BAIK DEKAT SINI...BILA ADA SENIOR SAYA CAKAP DEKAT SAYA SUATU HARI."HANI NIE ASYIK GADUH JER PSL ASIGNMNT..NANTI KELUAR UUM MESTI TAKDA KAWAN'
hrmm..saya tak pernah kisah pun..kalau tak ada kawan dekat sini.kalau manusia-manusia jenis i2 yang saya jumpa dekat sini. tp Alhamdulillah... dekat UUM nie jgk saya dah dipertemukan  dengan roomate2 saya yang sangat baik..terima kasih kak kma..terima kasih Icha ;)
HANI SELALU TERINGAT DEKAT KAK KMA..TAPI HANI TAK ADA MASA LAGI UNTUK TURUN AMPANG..INSYALLAH..KALAU ADA REZEKI HANI NAK JALAN-JALAN DENGAN KAK KMA YEA :)
Friend Pictures, Images and Photos
Sem 1 adalah saat yang paling tak boleh blah dalam hidup dekat UUM, saya jumpa dengan ramai orang yang salah..yang hikpokrit lagi ler ramai..jadi pada semester kedua..saya ambik keputusan untuk hidup sorang-sorang..belajar berdikari..tak payah bergantung dengan orang..semuanya saya buat sorang2..nak add drop subjek..nak pergi library, nak pergi makan..semuanya sendiri..Alhamdulilah..tapi dalam masa 2 saya dapat ramai kawan senior..dan saya dapat belajar banyak benda daripada diorang...tapi manusia..xpernah nak puas hatikn dengan kebahagian orang lain..satu hari..saya jumpa senior saya dalam library..dan dier cakap
"HANI, AKAK ADER DENGAR CERITA..HANI NIE SOMBONG, TAK NAK KAWAN DENGAN BDK2 SATU SEM DENGAN HANI..BETUL KER?"
seriusly..benda 2 xbetul..saya..saya bukan xnak kawan..cuma saya rase better saya sorang2..psl berdua, bergeng2 itu lansung bagi saya tak ada manfaatnya.terikat dengan masa orang lain.....xbanyak saya boleh belajar.... jadi tindakan saya bersebab..lagipun..segala tindakan dalam hidup kita nie..sepatutnya ader matlamat..ader tujuan yang jelas..berseronok 2 tak salah..tapi masa depan kita kena selalu fikir..ececeh

Terima Kasih Allah..untuk sem2 seterusnya..hidup saya lagi baik..saya dah dipertemukan dengan orang2 yang saya nak cari dalam hidup nie..Alhamdulillah..saya jumpa CT, Za, Dibah.. Kak Nurli (kaunselor uum) yang perkenalkan saya dalam bengkel tadi sebagai  student first class..hrmm..padahal xpun sangat..hahaha.serius saya malu...semua nak tanya tips..tp sebenarnya benda2 i2 datang dari Allah s.w.t..maaf kalau saya tak sebut mana2 nama lagi....jangan ambil hati yea..saya manusia lemah..xbebas dari melakukan kesilapan
               "ANDA SAHABAT TERBAIK..TERIMA KASIH ALLAH S.W.T "
 "Ikatan iman yang paling teguh ialah setiakawan demi Allah dan berkonfrontasi demi Allah, kasih demi Allah, benci pun demi Allah." (Riwayat Tayalasi, Hakim, Tabarani fi al-Kabir dan al-Ausat, Ahmad, Ibn Abi Syaibah, dan Ibn. Nasr
Tujuh Hak Seorang Muslim Daripada Muslim Yang Lain.
Rasulullah s.a.w. menerangkan:
للمؤمن على المؤمن سبعة حقوق واجبة من الله وجل، الإجلال له في عينه، والود له في صدره، والمواساة له في ماله، وأن يحرم غيبته، وأن يعوده في مرضه، وأن يشيع جنازته، وأن لا يقول فيه بعد موته إلا خيرا عز

“Tiap orang MuKmin telah diwajibkan oleh Allah mendapat tujuh hak daripada orang mukmin yang lain:

  1. iaitu memandangnya dengan penuh penghargaan,
  2. menyimpan perasaan mesra dalam hati terhadapnya,
  3. menghulurkan simpati dengan harta sendiri,
  4. mengharamkan perbuatan mengumpat terhadapnya,
  5. menziarahinya ketika sakit,
  6. mengiringi jenazahnya (apabila meninggal dunia) dan
  7. tidak menyebut tentangnya kecuali yang baik sahaja setelah ketiadaannya.”
(Riwayat Ibnu Babawaih)





No comments:

Post a Comment

"Pokcik Kordi's Cow yg HOt!"